Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeNie do końca, bowiem dopiero w 2011 pierwszy raz BMW osiągnęło poziom sprzedaży z roku 2007, po którym zaliczyli spadki. w 2011 roku Yamaha sprzedała natomiast blisko 60% motocykli więcej niż BMW. Świat wbrew pozorom nie jest tylko biały i czarny.
Odpowiedztak yamaha sprzedala 60% wiecej ale chyba 125cc w Azji gdzie BMW maja tylko na tapetach w kompach...
Odpowiedznie wiem skąd czerpiesz swoją głęboką wiedzę, ale w Q1 2012 w Stanach sprzedaż Yamahy to 20,000 natomiast w Europie 45,000. Dla porównania BMW na wszystkich rynkach osiągnęło wynik 23,000. Te wyniki obejmują również skutery obu producentów. Pewnie nie zauważyłeś, ale w gospodarce światowej Azja z chłonnym rynkiem Chin i Indii odgrywa ważną rolę i jest tortem, na który również BMW ma chrapkę, jak każdy zresztą. Warto czasem poszerzyć horyzont, poczytać, sprawdzić i zanim się coś napisze zastanowić się przez moment.
Odpowiedzno ja znalazlem total sale bmw na 2011w ilosci 48,749 sztuk. wiec widze ze brednie piszesz, yamahy sie mi nie chce szukac, natomiast jak sprzedali nawet 2xtyle i 70% sa to 125cc to i tak calkowita wartosc sprzedazy jest na korzysc BMW bo zaczynamy z poziomu okolo 30tys zloty za motocykl... a srednia cena sztuki bedzie pewnie okolo 50tys bo wiekszosc to GSy. a jakos ciezko mi sobie wyobrazic 125cc bmw na poludniowo azjatyckim rynu zeby osiagnac wieksza ilosc sprzedanych sztuk. a suma sumara i tak wszyscy przgrywaja z BAJAJem.
Odpowiedzznalazlem kolejne zrodlo na necie i ty mi wychodzi ze sprzedali ponad 100tys motocykli w 2011 - link: http://www.bmwblog.com/2012/01/17/2011-bmw-motorrad-achieves-the-best-sales-result-of-its-history/ nie wiem gdzie ty swoje cyferki wgooglowal ale chyba sie do tego nie przylozyles albo po angielsku czytac nie potrafisz!!!!
OdpowiedzNie sądziłem, że czytanie ze zrozumieniem to taki problem. Q1 2012 to znaczy 1 kwartał roku 2012 i tego dotyczą dane. Kwartał to 3 miesiące w roku. Notabene fajnie źródeł szukasz skoro rozpiętość w wynikach to ponad 100%. Rzucając argument o strukturze sprzedaży zamiast się pienić daj link do artykułu i wszyscy na tym skorzystają, bo po tych kilku wypowiedziach Twoja wiedza w tym obszarze i intuicja nie wydaje się zbyt wiarygodna.
Odpowiedzdobra wodzu sprzedaz wspanialej yamahy wyglada tak: okolo 8miliardow euro za rok 2011 i sprzedali 6982000 motocykle globalnie co daje sredni okolo 1200 euro na sztuke, link: http://www.yamaha-motor.co.jp/global/ir/material/pdf/2011/2011annual-e-036-041.pdf teraz BMW motorrad: sprzdali globalnie za 1,436 miliarda euro przy ilosci okolo 110000sztuk (husqa included) co daje okolo 14000 euro na sztuke. teraza zobacz co kto co sprzedaje i jak to sie ma do motoGP? link: http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e/nav/index.html?http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e/0_0_www_bmwgroup_com/investor_relations/corporate_news/news/2011/vertriebsmeldung_dezember_2011.html tak oczywiscie yamaha naprawde musi inwestowac miliony w motogp zeby wiekszosc swoich motocylki sprzedawac po 1200euro, to rzeczywiscie nie sa malolitrazowki w azji. natomiast jak juz poszperasz i zobaczysz sprzedaz yamahy powyzej 600cc tam gdzie naprawde technologie GP mozna wykorzystac to tu yamaha nie ma kompetnie zadnych szans z BMW. Wiec po co takiej Yamasze inwestowac te miliony w MotoGP jak i tak sa nastawieni na tani sprzet?
Odpowiedzbyć może te źródła sa równie wiarygodne jak testy w prasie...
Odpowiedztak,poziom technologiczny jest zbyt wysoki dla bmw a w Azji nikt tego szajsu nie kupi..
OdpowiedzPiszesz jakby BMW to były technologicznie zacofane rzęchy. Widziałeś K1600GTL? Zwykle po ukazaniu się nowego BMW Japonia potrzebuje kilka lat na dogonienie Niemców. W 1994r GS miał już ABS, wtrysk, komputer ze wskaźnikiem biegu, temp. oleju, poziomu paliwa, wahacz jednoramienny, pełną regulację tylnego amora.
Odpowiedzbo żółtek zawsze będzie żółtkiem...
Odpowiedz